.....

Thursday, November 10, 2011

seronoknya pabila berukhwah fillah

alhamdulillah...setelah selesai menyambut raya korban atau raya haji...rasa diri ini terpanggil untuk berkongsi satu kisah dengan pembaca sekalian...

seperti yang tertera pada tajuk yang diutarakan,SERONOKNYA PABILA BERUKHWAH FILLAH...saya ingin berkongsi dengan semua ukhwah saya dengan seorang junior...seronok berkenalan dengan dia...dia seorang adik yang sporting...kali ke berapa bertemu sua dalam CHATTING ROOM,kami dah boleh bersembang seperti telah berkenal lama...

secara jujur,saya tak pernah lihat junior ni dalam alam realiti...amat sukar sekiranya ingin berbuat sedemikian...sebab...saya menetap di utara manakala junior ni menetap di negeri pantai timur...bila tengok adik-adik Tingkatan 1 2011 di MATRI,mesti teringat kat junior ni...macam adik sendiri pun ada(ehem2...perbetul ayat balik...ADIK SEISLAM...nanti ada orang marah pulak..:) )

pernah tengok gambar dia ja...hmm...kalo boleh,nak ja tulis nama dia...tapi..takut dia marah or tak izinkan pulak...s0,BIARLAH RAHSIA...huhu~cerita siket la mengenai dia...dia ni memang budak genius...5A UPSR...tahniah2!!!(lambat suda...)rasanya la...dulu dia kurang la faham berkaitan dengan DEEN ni...saya tak kata saya mahir dalam bidang agama yea..:)tapi alhamdulillah,ibu ayah dia hantar dia sekolah TAHFIZ...tak tau la pulak nama penuh sekolah tu...hehe~sekarang,saya rasa saya yang malu...sekolah kat MATRI dah 4 tahun...surah Al-Baqarah tak habis2 gi...saya rasa dia mesti dah 2-5 juzu' dah...yea la..sekolah TAHFIZ...kalo quran dah banyak hafal,mesti syakhsiah p0n MOLEK!!insya-Allah..

stop cerita tu...

dia selalu share apa-apa cerita..chatting dengan dia membuatkan saya ingat kepada Allah..SUBHANALLAH...manisnya ukhwah yang Allah berikan...YA ALLAH,rahmatilah dia dengan rahmat yang luas...ameen^_*

saya harap la sangat2,junior ni boleh teruskan kehidupan dia dengan penuh keimanan dan ketaatan kepada RABBUL 'ALAMIN...NGAJI BIAR PANDE,PRANGAI BIAR JJURUH,ISLAM BOLEH TUMPE!!!
wa ai ni fillah...semoga Allah meredhai ukhuwah kita..insya-Allah...

No comments:

Post a Comment